Szkoła Podstawowa w Wyszonkach Kościelnych
„Pomóżmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może”

20 czerwca 2019 20:52 | Aktualności

Wycieczka Kowno-Wilno-Troki

W dniach 27.05- 29.05r uczniowie klas starszych uczestniczyli w wycieczce na Litwę.

• W Kownie podziwialiśmy Stare Miasto z ratuszem zwanym ,,Białym łabędziem”. Widzieliśmy ruiny zamku kowieńskiego, miejsce scenerii ,,Konrada Wallenroda”
  • Zwiedzanie stolicy Litwy rozpoczęliśmy od cmentarza   na   Rossie.   Jest   tam   pochowana   Matka   Józefa   Piłsudskiego   i   Jego   serce. Na cmentarzu tym znajdują  się  też  groby żołnierzy  i  wielu  znanych  Polaków.  Między innymi: brata Józefa Piłsudskiego – Adama Piłsudski, ojczyma Juliusza Słowackiego - Augusta  Becu,  ojca  Juliusza  Słowackiego  –  Euzebiusza  Słowackiego. Weszliśmy  na  Górę  Trzech  Krzyży,  skąd  doskonale oglądaliśmy panoramę Wilna. Podziwialiśmy  barokowy   wystrój kościół św.Piotra  i  Pawła. Modliliśmy  się  przy cudownym obrazie Matki Boskiej Ostrobramskiej. Widzieliśmy Klasztor Bazylianów  –  miejsce  uwięzienia  Mickiewicza.  Mieściła  się  tam Cela  Konrada  –bohatera   trzeciej   części   „Dziadów”   Adama   Mickiewicza.  Mieliśmy   okazję   zobaczyć Uniwersytet Wileński ufundowany przez Stefana Batorego,  gdzie profesorem był m.in. Piotr Skarga,  a  studentami  w  czasach  późniejszych  byli  Adam  Mickiewicz  i  Juliusz  Słowacki.
  •  W Trokach po rejsie po jeziorze Galve zwiedzaliśmy zamek, nazywany  perełką   w  koronie  Litwy.  Dawniej  mieściła  się  tutaj  rezydencja  wielkich  książąt litewskich.  Ponadto Spacerowaliśmy dawną ulicą Karaimską.

Wycieczka  na  pewno  długo  pozostanie  w  naszych  pamięciach. Była  to  dla  nas  wielka przygoda i bardzo ciekawa lekcja historii i języka polskiego.